وزیر کشور با حضور در مناطق سیل‌زده مشهد: نوسازی و بازسازی بافت فرسوده منطقه سیدی جزو برنامه های ماست آخرین اقدامات انجام‌شده شهرداری در خیابان سپاه منطقه سیدی مشهد امدادرسانی به خانواده‌های سیل‌زده در خیابان سپاه منطقه سیدی مشهد ادامه دارد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم و عکس جست و جو برای یافتن ۲ مفقودی سیلاب فریمان از سر گرفته شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۲۰۱۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد |۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور در مناطق سیل زده مشهد حضور یافت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم ۱۱۸ حادثه در پی بارش‌ها و سیل روز گذشته در مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سیل مشهد از زبان شهردار | عملیات امدادرسانی آتش‌نشانان و نیرو‌های شهرداری همچنان ادامه دارد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در برخی از معابر شهری مشهد | رانندگان از مسیر‌های جایگزین تردد کنند گزارش فرماندار مشهد از آخرین وضعیت سیل مشهد: هنوز یک شهروند مشهدی مفقود است | اسکان ۳۰۰ سیل زده در مشهد آخرین وضعیت سیل مشهد | ۷ فوتی و ۳ مفقودی در سیل دیروز مشهد و خراسان‌رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: امدادرسانی در منطقه سیدی همچنان ادامه دارد + فیلم پیام تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد درپی جان‌باختن تعدادی از همشهریان در سیل امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو تمامی برنامه‌های فرهنگی مشهد تا شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ راه‌آهن مشهد: حرکت قطارهای مشهد به حالت عادی بازگشت | علت تاخیر، رعایت مسائل ایمنی بوده است (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: اولین فاز پارک جنگلی جهانشهر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد | ناوگان حمل‌و نقل عمومی افزایش کمی خواهند داشت | ارائه خدمات در حاشیه شهر باید متوازن شود

  • کد خبر: ۱۲۴۲۳۱
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
شهردار مشهد مقدس: اولین فاز پارک جنگلی جهانشهر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد | ناوگان حمل‌و نقل عمومی افزایش کمی خواهند داشت | ارائه خدمات در حاشیه شهر باید متوازن شود
سیدعبدالله ارجائی از بهره‌برداری اولین فاز پارک جنگلی جهانشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس، میهمان برنامه زنده تلویزیونی اشاره بود و ضمن توضحیاتی درباره پروژه پارک جنگلی جهانشهر و اراضی انتقال یافته ارتش گفت: ۴۰۰ هکتار اراضی پادگان لشکر۷۷ در دو قسمت در شمال و جنوب بزرگراه است، این اراضی در اختیار شهر قرار گرفت و ۴۴درصد آن در مالکیت آستان قدس و ارتش باقی می ماند.

وی افزود: در قسمت شمالی ۵۱ هکتار پارک جنگلی به مردم تعلق می گیرد که فاز اول حدود یک ماه و نیم دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و کل پروژه در ۴ فاز خواهد بود.

ارجائی گفت: ۱۵ هکتار فضای فرهنگی آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. یک موزه عبرت و موزه های با قدمت بیش از صد سال در اختیار مردم قرار می گیرد. دو سوله با ارزش تاریخی داریم که می تواند به مکان ارزشمندی تبدیل شود. زمین ورزشی موجود در اراضی پادگان با اتمام قرارداد ارتش با بخش خصوصی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار مشهد مقدس گفت: میدان پرچم در شب عید غدیر و ماه محرم در اختیار مردم بود و در ماه صفر نیز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.  پارکینگ نیز در آنجا وجود دارد که تصمیم داریم پارکینگ ها را چند سطحی کنیم.

وی به معابر بازگشایی شده در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ۳معبر بازگشایی شده و دو معبر دیگر مانده است که امیدواریم به زودی این دو مسیر نیز بازگشایی شود.

اتوبوس‌های جدید در راه مشهد | ۳۰ واگن به خط ۲ اضافه می‌شود

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس در ادامه به توسعه نوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: برای سهولت تردد به بهشت رضا سازه عوارضی اتوبان شهید شوشتری برداشته شد اما مقرر بود برای رفتن به آرامستان عوارضی دریافت نشود‌. این آزاد راه سه دوربین دارد. مقرر بود اگر هر سه دوربین پلاک خودرو را ثبت کند مبلغ کامل دریافت شود و اگر تنها یک دوربین پلاک را خواند هیچ هزینه‌ای گرفته نشود. مبنای ما تسهیل آمد و شد مردم بود، که امیدواریم این وعده اتفاق بيفتد.

وی افزود: تعدادی از اتوبوس ها که امکان نصب کولر نداشتند از خط خارج شده است، ۷۰ دستگاه اتوبوس نیز به خاطر منقضی شدن تاریخ مخزن گاز از رده خارج شد. ۸۳ دستگاه اتوبوس نو خریداری و وارد ناوگان شد، ۲۷ دستگاه نیز بازسازی کامل و وارد خط شد.

شهردار مشهد مقدس گفت: ۳۰ دستگاه میدل باس نیز خریداری شده و امیدوارم در کمتر از یک ماه آینده وارد خط شوند. ۱۸۶ اتوبوس در ۴ سال گذشته وارد ناوگان شده است. در یکسال گذشته ۱۱۰ دستگاه وارد خط شد اما به ۳ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم تا مردم در اتوبوس راحت باشند.

ارجائی به پیشرفت فیزیکی توسعه قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: در مترو طراحی خوبی شده و فاز یک خط ۳ که حدود ۵.۵ کیلومتر است، امیدوارم با تامین منابع، تا پایان ۱۴۰۳ در اختیار مردم قرار گیرد. دو ماه دیگر تونل شرقی به پایان میرسد و تونل غربی را از سمت قاسم آباد شروع خواهیم کرد. هر کیلومتر مترو ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد برای همین برخی بودجه مترو را به روی زمین می آوردند تا دیده شود!

وی افزود: ۶ رام قطار و ۳۰ واگن تامین شد و تا دو ماه دیگر به خط ۲ وارد می شود.

شهردار مشهد مقدس: ارائه خدمات در حاشیه شهر باید متوازن شود

شهردار مشهد مقدس در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی گفت: اختلاف قیمت مسکن در نقاط برخوردار و نقاط حاشیه شهر چقدر است؟ در برخی موارد حدود ۱۰ برابر است! با بسته معیشتی نمی توان این اختلاف را رفع کرد، باید اختلاف پایین شهر را با بالاشهر کم کنیم. این امر با بازآفرینی و ایجاد سرانه‌های خدماتی با احداث پروژه های پیشران توسعه، بیمارستان، پارک و فضای سبز و... محقق می شود.

وی افزود: چهارشنبه بولوار بصیرت در ورودی شهرک شهید رجایی بازگشایی می‌شود، با اين اتفاق خیابان‌های منتهی به زمین‌های آستان قدس ارزشمند خواهند شد.  اینکه می گوییم راه باز شود، به دلیل تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد مردم است زمین ها به نفع مردم تغییر قیمت پیدا می کنند.

ابلاغ طرح‌های تفصیلی تا پایان سال

شهردار مشهد مقدس گفت: در برخی از مناطق بیش از ۲۰ سال است که منتظر طرح تفصیلی هستند.  در دو پهنه آن طرح تفصیلی پس از سال‌ها ابلاغ شده است مثلاً در اطراف حرم مردم به خوبی به خاطر دارند که سالها زمان برد. اما ۵ پهنه‌ باقیمانده تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و طرح آن ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در خصوص بدهی‌ها ۳۰ درصد پول بانک ها را پرداخت کردیم و مطالبات پیمانکاران سال‌های ۹۸ و ۹۹ پرداخت شده است و در سال ۱۴۰۰ هم نزدیک به ۶۰ درصد پرداخت شده است.

تلاش می کنیم پروژه های نیمه تمام را کامل کنیم

شهردار مشهد مقدس گفت: در دهه پایانی ماه صفر شهرداری تمام اماکنی که در اختیار دارد را در اختیار زائران قرار خواهد داد، در عید نوروز نیز این کار را انجام دادیم. من به مشهدی های بزرگوار می‌گویم تا شما وارد نشوید و مشارکت فعال نداشته باشید هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد از شما می خواهم به زائران مخصوصا زائران پیاده کمک کنید.

وی افزود: سرمایه‌گذاران داخلی وارد پروژه های شهری شده‌اند و تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و پروژه ها کلنگ زنی شده است. ۷۰ درصد سرمایه را این افراد آوردند و ۳۰ درصد را شهرداری تامین کرده است این اعتماد به مدیریت شهری در این وضعیت اقتصادی اتفاق بزرگی است. خوشبختانه پروژه های متوقف شده دوباره شروع به فعالیت کردند و چند پروژه در مرحله عقد قرارداد است.

سید عبدالله ارجائی گفت: در حوزه سرمایه گذاران خارجی نیز با برخی از شهرها به توافق رسیده ایم اما مشکل قانونی داریم و آن این است که آیا شهرداری ها می توانند این قراردادها را منعقد کنند یا نه؟! با مسئولین ملی در مجلس و دولت و دستگاه قضایی در حال گفتگو هستیم تا بتوانیم این اجازه را بگیریم. لایحه ای در شورای شهر داریم که شرکتی بتواند خدمات فنی و مهندسی را صادر کند اگر این اتفاق رقم بخورد هم می توانیم از سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم و هم صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

وی افزود: ما تلاش میکنیم پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و بعد از آن پروژه های جدید را البته بعد از اتمام مطالعات آغاز کنیم. در حال پرداخت بدهی این پروژه های نیمه تمام و هزینه های تکمیل آن هستیم. پروژه های دیگری نیز مثل تقاطع آزادگان وجود دارد که باید به طور کامل انجام شود.

رشد ۳ برابری خدمات هوشمند تفکیک زباله

سید عبدالله ارجائی گفت: الیت از ۳۸ خیابان شهر جمع آوری شد و در طرح اتوبوس ارزان قیمت می‌خواهیم ناوگان محدوده‌های منفصل شهری را رایگان در اختیار مردم بگذاریم. اما رایگان شدن آن‌ها دارای تبعاتی است. از چهار خط آزمایشی در این طرح بازخورد ۳خط مثبت بود ویک خطی که موفق نبود جمع آوری شد.

وی افزود: تلاش می کنیم در تمامی بوستان هایی که مستعد هستند بوستانی برای بانوان قرار دهیم بوستان هایی را مثل حجاب مستقل برای بانوان می خواهیم که به زودی کلنگ خواهند خورد.

شهردار مشهد مقدس گفت: یکی از اتفاقات یک سال اخیر رشد ۳ برابری خدمات هوشمند جمع‌آوری پسماند بوده است. برای جمع آوری معتادین متجاهر دستگاه متولی وجود دارد اما بودجه آن کفاف نمی دهد لذا با اجازه شورای شهر به آن دستگاه کمک مالی می کنیم تا معتادین متجاهر جمع آوری شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->